czwartek, 21 czerwca 2012

Królowa nauk


     Może nie powinienem się do tego przyznawać, ale matematyka nie była moim ulubionym przedmiotem. Miałem jednak, już od najmłodszych lat świadomość  niezwykłej przydatności tego przedmiotu w życiu codziennym, więc chcąc nie chcąc wkuwałem matematykę udręczony jej zawiłościami.
      Czy ukończenie historii zwalnia z umiejętności dodawania ? Czy bycie urzędnikiem nr  1 nie nakłada obowiązku kontrolowania tego co z urzędu wychodzi, i to raczej przed podpisaniem niż po podpisaniu ?
      Uwagę moją przykuła ostatnio uchwała nr 3/2012 zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Zduńska Wola na lata 2012-2036. Dotyczy ona załącznika nr 2, określającego  wykaz przedsięwzięć, a dokładnie ; programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt. 2 i 3. W pierwotnej wersji  tj. z grudnia 2011 roku   limit   zobowiązań    wynosił 32 804 553,00 zł , a w maju  39 138 646,40 zł . Pokusiłem się o dodanie liczb, które składają się na wspomniane kwoty. Ot takie zboczenie zawodowe !     I okazało się,  że nijak się nie zgadza. Jakby nie liczyć suma liczb jest większa, za każdym razem o 5000 zł od przedstawianej w uchwale kwocie zbiorczej określonej jako limit zobowiązań. Kwota może i nie jest duża jak na budżet miasta, ale i  5000 zł piechotą nie chodzi ! Czy bylejakość  stanie się znakiem firmowym tej ekipy ?
         Panie Prezydencie, to co z tym dodawaniem ?
Aha, i jeszcze jedno,  to na co pójdzie to 5000 zł ?

cdn
Max Weber

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz