czwartek, 26 lipca 2012

Cygaro



 Od kilku tygodni przyglądam się budowie na pl. Wolności i zastanawiam  się czy jej efekt będzie dla Niedźwieckiego trampoliną do następnej kadencji, czy raczej gilotyną szans na kolejne urzędowanie ( to słowo na wyrost w tym przypadku... chodzi o "urzędowanie" oczywiście ) . Budowa idzie niemrawo. To wielu zauważa. Wielu się martwi, a niektórzy tylko kręcą z politowaniem głową. Niestety są wśród  nas tacy co  pamiętają przebieg inwestycji w socjalizmie. Niechybnie nasuwają się podobieństwa. Niektóre tylko co do tempa inne co do socjalistycznej jakości.
  Któregoś dnia rano tj ok 7.45 przejeżdżałem obok tej budowy. Jedna część płotu była odsunięta, widać więc było  gorącą dyskusję dwóch panów, (reszta chyba zaczyna później !? ) być może omawiali strategię. Potężny dźwig stał nieruchomo. Traf chciał, że jeszcze tego samego dnia o godzinie 14.15 znów przejeżdżałem obok. Potężny dźwig znów, a może wciąż, stał nieruchomo. Było gorąco. Czyżby sjesta ? Tylko dlaczego taka długa? A może nie ma co się tak dziwić, wszak nadzoruje to grecka firma. Tam sjesta rzecz święta. Swoją drogą ciekawe ile kosztuje godzina " pracy" takiego żurawia.
  A być może, nie ma się co tak podniecać bo może  stanął on tam tylko po to aby było gdzie wywiesić flagę ? Bo jak powiada Zygmunt Freud " czasami cygaro jest tylko cygarem i niczym więcej".

Max Weber

3 komentarze:

  1. Puknij się mocno w czoło i jak nie masz o czym pisać to odpocznij, zamiast farmazony opowiadać. Ja codziennie przechodzę obok placu budowy i choć nie jestem jej zwolennikiem to widzę postępy. Wiesz nie wiele i złośliwość cię przeżera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no cóż jesteś jednym z tych którzy czytają ale nie rozumieją bo to są teksty dla osób inteligentnych z poczuciem humoru, a o tobie widać tego powiedzieć nie można, odpuść sobie czytanie męczysz niepotrzebnie wzrok.
      Monia

      Usuń
  2. a ja chciałbym zwrócić na jedno uwagę: w środe odbyła się apelacja rzeźniczaka i nigdzie nie przeczytałem o tym że sprawą zainteresowała się Helsińska Fundacja Praw Człowieka ? Nawet przedstawiciel był na sali (ktoś napisał koment na dzienniku łódzkim) zaczałem szperać szukać i znalazłem

    http://www.obserwatorium.org/images/HFPC_amicus_curiae_IIKa_144_12.pdf

    powiem tylko jedno, niestety nie potrafię inaczej niż nie parlamentarnie: ja pierdolę gdzie ja kurwa żyję

    a media o tym milczą :(

    OdpowiedzUsuń