wtorek, 24 kwietnia 2012

Zapiski reemigranta cd .


Miałem pisać o Disney World ale dręczy mnie co innego i będzie to całkowicie odmienne od tego co pisałem do tej pory . Do właściwych zapisków wrócę następnym razem .
W 1989 r. będąc w Ameryce byłem dumny , że Polska wspaniale przeszła z ustroju komunistycznego do demokratycznego . Wszystkim znajomym opowiadałem jak to mądrość Polaków spowodowała przejście ustrojowe bez rozlewu krwi . Cała Ameryka podziwiała Polskę , czego wyrazem było wystąpienie przed obiema izbami kongresu Prezydenta Polski Lecha Wałęsy . Byłem przekonany , że dzień 4 czerwca 1989r. będzie świętem państwowym . Stało się inaczej . Gdy wracałem w 2009r. byłem dumny z dokonań Polski i Polaków i jestem z tych dokonań dumny w dalszym ciągu . Jednak w ostatnim okresie dzieje się coś bardzo złego , zostają podważane podstawy demokracji . Tego zła nie dostrzega nawet , chyba największy blogowicz Zduńskiej Woli czyli“ Prokrastynator “ . W ostanim wpisie z 23 kwietnia , próbuje uzasadniać  potrzebę ominięcia procedur dla koncesji dla telewizji “ Trwam “ .
To więcej niż  “BŁĄD “ .
W kraju co niektórzy , podejmują strajki głodowe w związku z programem nauczania historii ,tak prawdę mówiąc nie wiedząc co ten program zawiera , ale jak ktoś mądry powiedział , ludzie prawicy nie potrafią czytać a jak już potrafią to nie potrafią zrozumieć . W naszym mieście historię też traktuje się wybiórczo .
Niedawno odbyły się dwie uroczystości . Dni Katyńskie i Dni Holokaustu . Obie uroczystości zostały zorganizowane dzięki wytężonej pracy uczniów i nauczycieli Gimnazjum Nr. 1 w Zduńskiej Woli a zwłaszcza dzięki dyrektorowi tej szkoły Panu Piotrowi Warchlewskiemu . Dziękuję !
Dni Katyńskie miały wspaniałą oprawę i zostały zaszczycone przez najwyższe władze miasta oraz rady miasta i powiatu .
Dni Holokaustu ; Organizacja była na najwyższym poziomie , lecz reprezentacja ze strony władz oraz obu rad więcej niż uboga . Brakowało przedstawicieli partii politycznych .
Tak jak byśmy się wstydzili własnej historii , a przecież wymordowano z naszych okolic 12000 obywateli Polskich . Co z tego że narodowości żydowskiej .
Byłem obecny na obu tych uroczystościach i widziałem kto był .
Nie było Prawa i Sprawiedliwości , ale znajomość historii w tej partii jest nie najwyższego lotu .
Nie było Sojuszu Lewicy Demokratycznej to już gorzej .
Nie była reprezentowana Platforma Obywatelska , partia do której ja należę . Wstyd !
Moja obecność tam , była obecnością obywatela tego miasta , natomiast Pan Konrad Pokora reprezentował Radę Miasta .
Czyż byśmy się wstydzili naszej historii .
Ja w każdym razie wstydzę się za wszystkich , którzy nie byli obecni .
Mam nadzieję , że na przyszły rok uroczystość ta spotka się z większym zainteresowaniem obywateli .
                                                    AMi .

3 komentarze:

  1. AMi czytać potrafisz ale ze zrozumieniem to już gorzej. Od tych amerykańskich hamburgerów dopadła cie chyba miażdzyca jakaś. Przeczytałem jeszcze raz co napisał prekrestynator odnośnie TVTrwam. Nie ma tam nic na temat podważania demokracji.
    A ty jako członek PO nie uważasz że kłamstwo i obłuda to nie jest podważanie demokracji? Oszukaństwo Tuska powinno w demokratycznym systemie dawno już napiętnowane. Kto by na was głosował gdybyście w kampanii powiedzieli prawdę, że chcecie podnosić wiek emerytalny ? W ameryce która tak dobrze znasz że za takie oszustwo spada się w polityczny niebyt. Każdy duży ruch społeczny ma tak wielka siłę wyborczą że kazdy normalny polityk chce z nim rozmawiac zamiast isc z nim na konfrontację.

    Polska to nie Ameryka a Prokrestynator to nie PoZduni na szczescie.

    OdpowiedzUsuń
  2. AMi z Prokrastynatorem próbujesz polemizować ? Ciekawe czy miałbyś jakiekolwiek szanse. Myślę że nie miałbyś żadnych szans bo on pewnie nigdy by się nie zniżył do twojego poziomu przynudzania o amerykańskich bzdetach. Napisz coś mądrego a z ciekawością będę obserwował wasz spór. Ne bój się, pisz o Zduni a nie o USA, większości Zduńskowolan ma w dupie USA.

    OdpowiedzUsuń