piątek, 5 kwietnia 2013

Budżet obywatelski




Dobre inicjatywy zawsze warto wspierać!


„Wszyscy jak jeden mąż (i żona pewnie też) wściekamy się, że władza szasta naszymi pieniędzmi bez ładu i składu. Wcale tak nie musi być. Jako obywatele możemy mieć wpływ na to, co dzieje się w naszym mieście. I wcale nie chodzi o referendum. Zapytacie za pomocą jakiego narzędzia możemy współdecydować o tym, na co zostaną spożytkowane nasze podatki? Otóż jest już w sprawdzony mechanizm, nazywa się on: budżet obywatelski."
(za zgodą autora – Prokrastynatora Perfekcjonisty)

6 komentarzy:

  1. W związku z tym, że Prokrastynator sie waha po prostu wrzucam tekst do internetu!„
    „Bronimy wolności słowa”
    Na prośbę zduńskowolskich internautów publikujemy treść pisma, z którym zamierzamy (każdy indywidualnie) zwrócić się do Wojewody Łódzkiego z wnioskiem o uchylenie uchwały Rady Miasta w sprawie zmiany statutu, wprowadzającej ograniczenie prawa mieszkańców do składania wniosków na sesji Rady Miasta.
    Mimo iż wojewoda postępowanie w sprawie sprawdzenia czy uchwała jest zgodna z prawem wszczyna z urzędu, jesteśmy przekonani, że w sytuacji, gdy otrzyma liczne wnioski od mieszkańców miasta przyjrzy się uchwale szczególnie uważnie.
    Pismo ma charakter przykładu i oczywiście można je dowolnie modyfikować.
    Zapraszamy do wspólnej akcji „Bronimy wolności słowa”.
    „Partia Włoska”
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    Zduńska Wola, 8 kwietnia 2013 r.

    Jan Kaczmarek
    ul. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    98-220 Zduńska Wola

    Pani
    Jolanta Chełmińska
    Wojewoda Łódzki
    ul. Piotrkowska 104,
    90-926 Łódź,


    Wnoszę o uchylenie w trybie nadzoru uchwały Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie zmiany Statutu Miasta Zduńska Wola.
    Przedmiotowa uchwała jest niezgodna z prawem. Zawiera przepisy wprowadzające ograniczenia praw obywatelskich mieszkańców Zduńskiej Woli zagwarantowanch m.in. w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz Kodeksie postępowania administracyjnego w dziale VIII art. 221-247 pn. Skargi i wnioski. (Art. 221 § 1 K.p.a. „Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, […] realizowane jest na zasadach określonych przepisami niniejszego działu.”).
    1. Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póżn. zm.) zadaniem przewodniczącego rady jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący nie posiada kompetencji dokonywania oceny (recenzowania) przedmiotu sprawy, z którą do Rady zamierza (będzie mógł) zwrócić się mieszkaniec Miasta.
    2. Ustalenie w statucie maksymalnego czasu wystąpienia mieszkańca na sesji np. do 5 minut jest niezgodne ze wskazanymi wyżej przepisami k.p.a.
    3. Treść przepisu zaproponowana w paragrafie 33a ust. 8 Statutu, wprowadzająca zasadę, że Prezydent Miasta udzieli odpowiedzi na złożony wniosek ale tylko w przypadku, gdy spełni on określone warunki, w tym będzie zawierał (pozytywne) postulaty dotyczące: wzmocnienia praworządności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności, ulepszenia i usprawnienia organizacji (czego!?) oraz ochrony własności zdecydowanie łamie zasady określone w Konstytucji RP oraz wskazanych wyżej przepisach K.p.a.
    Zalegalizowanie prawa Prezydenta do odmowy odpowiedzi na wniosek, który będzie np. zbyt mało zwięzły jest kolejnym przykładem kuriozalności zaproponowanych rozwiązań.
    4. Również treść paragrafu 18 ust. 2 Statutu Miasta nakładającego na radnego obowiązek przedstawienia na sesji wniosku, który otrzyma od mieszkańca musi budzić wątpliwości co do zgodności z prawem.


    Jan Kaczmarek

    OdpowiedzUsuń
  2. Kto to jest Jan Kaczmarek?

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszamy do wspólnej akcji „Bronimy wolności słowa”.

    Zduńska Wola, 8 kwietnia 2013 r.

    Piotr Michalski
    ul. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    98-220 Zduńska Wola

    Pani
    Jolanta Chełmińska
    Wojewoda Łódzki
    ul. Piotrkowska 104,
    90-926 Łódź,


    Wnoszę o uchylenie w trybie nadzoru uchwały Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie zmiany Statutu Miasta Zduńska Wola.
    Przedmiotowa uchwała jest niezgodna z prawem. Zawiera przepisy wprowadzające ograniczenia praw obywatelskich mieszkańców Zduńskiej Woli zagwarantowanch m.in. w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz Kodeksie postępowania administracyjnego w dziale VIII art. 221-247 pn. Skargi i wnioski. (Art. 221 § 1 K.p.a. „Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, […] realizowane jest na zasadach określonych przepisami niniejszego działu.”).
    1. Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póżn. zm.) zadaniem przewodniczącego rady jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący nie posiada kompetencji dokonywania oceny (recenzowania) przedmiotu sprawy, z którą do Rady zamierza (będzie mógł) zwrócić się mieszkaniec Miasta.
    2. Ustalenie w statucie maksymalnego czasu wystąpienia mieszkańca na sesji np. do 5 minut jest niezgodne ze wskazanymi wyżej przepisami k.p.a.
    3. Treść przepisu zaproponowana w paragrafie 33a ust. 8 Statutu, wprowadzająca zasadę, że Prezydent Miasta udzieli odpowiedzi na złożony wniosek ale tylko w przypadku, gdy spełni on określone warunki, w tym będzie zawierał (pozytywne) postulaty dotyczące: wzmocnienia praworządności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności, ulepszenia i usprawnienia organizacji (czego!?) oraz ochrony własności zdecydowanie łamie zasady określone w Konstytucji RP oraz wskazanych wyżej przepisach K.p.a.
    Zalegalizowanie prawa Prezydenta do odmowy odpowiedzi na wniosek, który będzie np. zbyt mało zwięzły jest kolejnym przykładem kuriozalności zaproponowanych rozwiązań.
    4. Również treść paragrafu 18 ust. 2 Statutu Miasta nakładającego na radnego obowiązek przedstawienia na sesji wniosku, który otrzyma od mieszkańca musi budzić wątpliwości co do zgodności z prawem.


    Jan Kaczmarek

    OdpowiedzUsuń

  4. Zapraszamy do wspólnej akcji „Bronimy wolności słowa”.

    Zduńska Wola, 8 kwietnia 2013 r.

    Ireneusz Krześnicki
    ul. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    98-220 Zduńska Wola

    Pani
    Jolanta Chełmińska
    Wojewoda Łódzki
    ul. Piotrkowska 104,
    90-926 Łódź,


    Wnoszę o uchylenie w trybie nadzoru uchwały Rady Miasta Zduńska Wola z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie zmiany Statutu Miasta Zduńska Wola.
    Przedmiotowa uchwała jest niezgodna z prawem. Zawiera przepisy wprowadzające ograniczenia praw obywatelskich mieszkańców Zduńskiej Woli zagwarantowanch m.in. w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz Kodeksie postępowania administracyjnego w dziale VIII art. 221-247 pn. Skargi i wnioski. (Art. 221 § 1 K.p.a. „Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania petycji, skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, […] realizowane jest na zasadach określonych przepisami niniejszego działu.”).
    1. Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póżn. zm.) zadaniem przewodniczącego rady jest wyłącznie organizowanie pracy rady oraz prowadzenie obrad rady. Przewodniczący nie posiada kompetencji dokonywania oceny (recenzowania) przedmiotu sprawy, z którą do Rady zamierza (będzie mógł) zwrócić się mieszkaniec Miasta.
    2. Ustalenie w statucie maksymalnego czasu wystąpienia mieszkańca na sesji np. do 5 minut jest niezgodne ze wskazanymi wyżej przepisami k.p.a.
    3. Treść przepisu zaproponowana w paragrafie 33a ust. 8 Statutu, wprowadzająca zasadę, że Prezydent Miasta udzieli odpowiedzi na złożony wniosek ale tylko w przypadku, gdy spełni on określone warunki, w tym będzie zawierał (pozytywne) postulaty dotyczące: wzmocnienia praworządności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności, ulepszenia i usprawnienia organizacji (czego!?) oraz ochrony własności zdecydowanie łamie zasady określone w Konstytucji RP oraz wskazanych wyżej przepisach K.p.a.
    Zalegalizowanie prawa Prezydenta do odmowy odpowiedzi na wniosek, który będzie np. zbyt mało zwięzły jest kolejnym przykładem kuriozalności zaproponowanych rozwiązań.
    4. Również treść paragrafu 18 ust. 2 Statutu Miasta nakładającego na radnego obowiązek przedstawienia na sesji wniosku, który otrzyma od mieszkańca musi budzić wątpliwości co do zgodności z prawem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdając sobie sprawę jak groźna dla demokracji w naszym mieście jest zmiana statutu , przyłączam się do akcji informowania władz województwa o tym problemie . Uważam , że każdy któremu dobro naszego miasta jest ważne powinien przyłączyć się do tej akcji .
    Andrzej Minkiewicz .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest lepszy sposób, który na dniach zostanie zaprezentowany. WW

      Usuń