czwartek, 20 czerwca 2013

Co mnie boli cd .

Jak pamiętacie w maju na sesji zapytałem o koszty , które będą obciążały obywateli w związku z wejściem od lipca 2013 r . ustawy o segregacji odpadów komunalnych . Pisałem o tym na naszym blogu “ Piórkiem  po Zduni “ , tych którzy nie czytali odsyłam do mojego blogu w maju . Pisałem o kosztach jakie mogą ponieść mieszkańcy bloków , ogólnie budynków wielorodzinnych . W moje opinii sprowadzało się to do najwyższej ceny za odpady , czyli 14 zł od osoby . W dniu 18 czerwca otrzymałem odpowiedź podpisaną przez Prezydenta Piotra Niedźwieckiego , pozwolę sobie zacytować kilka zdań.
“ Jeśli nie wszyscy będą segregować odpady , zgodnie z deklaracją , całej nieruchomości zostanie naliczona opłata jak za odpady zmieszane i mieszkańcy poniosą odpowiedzialność zbiorową “
Sądziłem , że w naszym kraju odpowiedzialność zbiorowa skończyła się wraz z upadkiem dwóch totalitaryzmów faszyzmu i komunizmu . Widać nie dotyczy to Zduńskiej Woli .
Cytat drugi :
“ Jednocześnie mieszkańcy budynków wielolokalowych powinni pilnować siebie wzajemnie aby unikać sytuacji naliczania opłaty jak za odpady zmieszane . “
Czyli ponownie chcą doprowadzić do podejrzliwości , donoszenia jeden na drugiego .
Przecież to komuna w pełnym wydaniu . Niekompetencja władzy i radnych ich wspierających , zostaje przerzucona na najbiedniejszych mieszkańców . Krystalizuje się podział na bogatych mających domy , gdzie segregacja odpadów jest łatwa do realizacji i biednych obciążonych najwyższą stawką .
A co te bidoki mogą zrobić , mogą tylko popłakać i pocałować wójta , wieta gdzie !
Więcej o cenach za odpady i manipulacjach , których dokonuje władza można przeczytać na łamach gazetki “ Bibuła Zduńskowolska “ wydanie czerwcowe .

Zduńska Wola 19 czerwiec 2013 r .                                                           AMi .

1 komentarz:

  1. ale się dobraliście bojownik o niepodleglosc i bojowniko wolność i demokracje Michalski co cale zycie spiewal ze jest glodny dlatego musi powstać a może do roboty by się wzial

    OdpowiedzUsuń