piątek, 31 sierpnia 2012

Co mnie boli cd .



Dzisiaj chciałbym przedstawić moje wystąpienie na ostatniej sesji , uważam że ten ból dotyczy nas wszystkich , jakże często o nim zapominamy !

Panie Prezydencie , Szanowni Radni , Panie i Panowie .
Dzisiaj chciałbym powiedzieć o bardzo przykrej sprawie , sprawie która dotyczy nas wszystkich ,
sprawie Żydów naszego miasta .
Żydów których już nie ma !
Żydów których dotkneła hekatomba !
Żydów którzy zostali zamordowani !
Rocznica ich zagłady przypada na dni 24 - 27 sierpień . W tym roku przypadała 70 rocznica wymordowania prawie 40% obywateli Zduńskiej Woli , obywateli Polski i nie ma tu znaczenia , że byli oni pochodzenia żydowskiego , to byli nasi sąsiedzi .
Oczekiwałem , że na cmentarzu żydowskim odbędą się uroczystości podobne tym , które są ku czci pomordowanych w Katyniu , podobne tym w których honorujemy zabitych w drugiej wojnie światowej .
Nic nie było !
Nie było uroczystości , była garstka ludzi , około 30 osób , tak mało gdyż zabrakło informacji .
Nie było nikogo z administracji miasta , powiatu , gminy .
Nie było nikogo z radnych miasta , powiatu , gminy .
Nie było przedstawicieli partii ani stronnictw istniejących w mieście .
Nikogo !
Byłem ja , żeby oddać hołd tym których nie dane mi było poznać .
Wiem , że na cmentarzu żydowskim nie stawia się świec - postawiłem .
Wiem , że na cmentarzu żydowskim nie składa sie kwiatów - położyłem .
Mam nadzieję , że wybaczą mi ten nietakt .
Tu na tej sali są osoby w wiekszości z wyższym wykształceniem , a więc znacie historię miasta , więcej prezydentem tego miasta jest nauczyciel historii .Tak więc brak Was mówi o tym , że Wy się wstydzicie własnej historii , gdyż w przeciwnym razie chodzilibyście po nie uprzatniętych ściezkach ,razem z nami i słuchali opowiesci , które snuła Pani Kamila Klauzińska .
Mam apel do Pana Prezydenta ; pomóżmy Pani Klauzińskiej w uporządkowaniu ścieżek na cmentarzu , jeżeli nie ma pod dostatkiem pieniędzy , to chociaż te główne , które wskaże Pani Klauzińska .
Niech następnym razem nie trzeba przedzierać się przez zarośla .
W dniu 1 września przypada rocznica wybuchu drugiej wojny światowej - gdy będziemy wspominać poległych i pomordowanych wspomnijmy też tych , którzy zostali zamordowani na Kircholu w Zduńskiej Woli !
                                                                                                      AMi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz