środa, 8 sierpnia 2012

Co mnie boli cd.


Brud , to mnie boli najbardziej . Brud ten , który tworzymy my sami , rzucając na
chodniki , jezdnie i te rachityczne placyki z kępkami trawy dumnie zwane trawnikami , wszelkiego rodzaju śmieci . Butelki , puszki , papiery a zwłaszcza niedopałki papierosów .
W tej dziedzinie nie da się podzielić nas na młodych lub starych , gorszych lub lepszych .
Robimy to my wszyscy . Ale obciąża to najbardziej nas starszych . To my dajemy często ten negatywny przykład , to my przechodzimy obojętnie obok leżących śmieci , mimo że niedaleko jest kosz . To my nie uczymy młodych ludzi porządku . I to my mamy do nich największe pretensje .
Dlaczego to piszę , bo chcę żebyśmy razem , my mieszkańcy Zduńskiej Woli , młodzi i starsi , przez jedną godzinę w dniu 15 września choć trochę posprzątali wokół nas . Wokół naszych bloków , domów , miejsc o których wiemy , że zalegają tam śmieci .
Może to być godzina 9 rano .Wystarczy  jakiś worek plastikowy i dobra chęć .
To nie wiele i tak wiele .
Dlaczego 15 września , bo w dniu tym przypada międzynarodowy dzień sprzątania świata .
Niech to będzie nasz czyn społeczny , nie wstydźmy się tego określenia .
Dlaczego wstydzimy się sprzątać wokół nas , a nie wstydzimy się brudu i brudzenia ?
Na sesjach miasta i powiatu , zainteresowałem tą sprawą rady miasta i powiatu . 
Prezydentów miasta i starostów powiatu .
Odpowiedział Pan Prezydent Piotr Niedźwiecki i  Przewodniczący Rady Pan Artur Stępień . Odpowiedzieli pozytywnie  i chwała im za to . Z tym , że oni chcą to zrobić w błyskach fleszy i kamer oraz udziałem mediów . Bardzo dobrze , gdyż rozpropaguje to  ten dzień , moje możliwości są wiecej niż ograniczone . Niestety nie odpowiedział nikt z powiatu .
Ale ja widzę to dużo skromniej - tak jak pisałem powyżej posprzątajmy wokół naszych małych ojczyzn . Nie ważne ilu nas będzie . I tak o każdy papierek , o każdy śmieć będzie czyściej .
Na zakończenie chcę poinformować , że w dniach 16/17/18/ września przypadają międzynarodowe dni sprzatania lasów . Wybierzmy sie w tych dniach do lasów i postąpmy tak samo . Wiemy jak wyglądają .

                                                                  Andrzej Minkiewicz      ( AMi. )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz